Wyszukiwarka opon Dealer Finder

Zużycie paliwa

 

Jednym z czynników wpływających na zużycie paliwa w pojeździe silnikowym jest opór toczenia. Wybranie opon z niższym zużyciem paliwa pozwoli Ci przejechać więcej kilometrów przy tym samym baku, generując przy tym mniej CO2.

Zjawisko to występuje, ponieważ opona odkształca się podczas obracania, co skutkuje utratą energii w postaci ciepła. Im większa deformacja, tym większy opór toczenia, w związku z czym pojazd potrzebuje więcej paliwa, aby się poruszać. Innymi słowy mniejszy opór toczenia oznacza mniejsze zużycie paliwa, a w związku z tym mniejszą emocję gazów w tym CO2.

Na nowej etykiecie znajdziemy skalę oporu toczenia, na której A oznacza najbardziej oszczędną, a G najmniej oszczędną oponę w swojej klasie. Czarna strzałka (w tym wypadku B) obok oceny wskazuje na klasę produktu. Ocena D nie jest używana w stosunku do samochodów osobowych. Każda opona, która nie spełnia standardów dla oceny C, dostaje więc ocenę E.

Różnica w zużyciu paliwa między oponami z oceną A i G może wynosić nawet do 7.5%. Mówiąc praktycznie: wybranie opony z oceną A zamiast G, pozwoli Ci zaoszczędzić ponad 6 litrów paliwa na każde 1000 kilometrów.**

**Mierzone według metod użytych w rozporządzeniu WE 1222/2009. Droga hamowania może różnić się w zależności od wielu czynników w tym warunków na drodze.

Etykieta zamieszczona została jedynie jako ilustracja objaśniająca. Wartości mogą różnić się w zależności od linii/wielkości opon.

Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny